tiistai 6. huhtikuuta 2010

Eduskuntavaaleihin ehdokkaaksi?

Vantaan perussuomalaisten kokous pidettiin 6.4.2010 kaupungintalolla. Porukkaa oli hemmetisti paikalla. Taisi olla "all time record"-käsillä.

Yhtenä aiheena listalla oli eduskuntavaaleihin ehdokkaiden nimeäminen. Olen itse puntaroinut aiemmin asiaa ja päätin silloin etten lähde mukaan. Mieli on kuitenkin matkan varrella muuttunut, koska oon havainnut nämä asiat kiinnostaviksi ja intoa on tuntunut riittävän. Lisäksi mua on pyydetty asettumaan ehdolle ja sellaisilta tahoilta joiden mielipidettä mä arvostan korkealle. Niinpä olin ilmoittanut halukkuudesta asettua ehdolle, jotten a) petä näiden ihmisten luottamusta ja b) sitten vielä vanhempana kärttyisenä starbana harmittelis, että miks en silloin kokeillut - perhana.

Mulla on vaan yks iso perisynti. En ole PUOLUEEN jäsen. Ja siihen se sitten kaatui. En tullut valituksi ehdokkaaksi. Ellei sitten säälipleijareissa eli keräilyerissä napsahda kohdalleen. Se etten ole puolueen jäsen, jelppii myös puoluetta. Jos mä esitän jotain pölhöpopulismia, ei muiden tarvi hävetä mun esityksiä. Oon pyrkinyt kuitenkin aina laittamaan itseni likoon täysillä, myös puolueen puolesta. Niiden asialla mä myös oon, enkä oo siipeilemässä. Aidosti isänmaalliselle ihmiselle tää tuntuu parhaalta vaihtoehdolta.

Olis ollut mielenkiintoista kokeilla, jos olis tehnyt oikein vaalikampanjaa ja kokeillut mihin rahkeet riittää. Valtuustoon pääsin muhun luottaneiden ja mut tuntevien 374:n ihmisen avulla. Yks 200€:n mainos + naapurikortteleihin jaetut a5:set ja se oli siinä. Ei tullut stondattua kadunkulmissa ja oltua oikeasti kunnolla pelissä sisällä. Eduskuntavaalit on ihan toiset kapinat ja niihin pitää lähteä eri panostuksella ellei sit ole joku julkkis (joihin nää taitaa jatkossa painottua).

Samalla intesiteetillä ja asenteella meinaan hoitaa luottamustoimia edelleen, ei tää siihen vaikuta.

Kommenttia saa laittaa ja mailia lähettää. Helpottaa kummasti, jos tulee lunta tupaan ja itsekin tajuaa ettei olis kandennut edes yrittää.

4 kommenttia:

-Tero- kirjoitti...

No voi pahus. Jos olisit eduskuntavaaleissa ehdokkaana, olisi kerrankin maailman helpoimmat vaalit äänestyspäätöksen kohdalta. Olen seurannut noita juttujasi blogin alusta alkaen ja olen ehdottomasti sitä mieltä että suoraselkäinen ehdokas verraten järkevine mielipiteineen olisi eduskunnassa aina paikallaan.

Timo Uppala kirjoitti...

Heti kärkeen tiedoksi - Tero ei ole mun alter ego.

Kiitos kannustavasta kommentista. Sain kuulla aika pian blogikirjoituksen jälkeen, että jonkinlainen takaportti saattaa olla vielä olemassa.

PLD kirjoitti...

Ei nyt vielä kannata ihan tolla kokemuksella lähteä isojen poikien hiekkalaatikolle leikkimään. Pistä nyt ensin kotinurkat kuntoon ja rötösherrat linnaan täällä Vantaalla niin sitten voit mennä parantamaan koko Suomen asiat.
Vähän pitää olla ensin kokemusta pelistä ettei joudu isojen poikien pelinappulaksi kättelyssä.
Potentiaalia kuitenkin on, ehkä seuraavissa vaaleissa sitten?

Timo Uppala kirjoitti...

Moi pitkästä aikaa.

Elämänkokemus monilta eri alueilta on se mihin mä oon itselleni perustellut tonne pyrkimiseni. Ja aika kova energia on päällä.
Lisäksi omakohtaiset kokemukset kansanedustajista tai niiksi aikovista ei lyö ainakaan vielä polvia koukkuun.

Noh, mä oon aina ollut aika hölmön rohkea kaikissa valinnoissani enkä toisaalta ole aivan järkyttävästi joutunut niitä katumaan.

Mä pidän erittäin paljon nykyisestä työstäni, sekä omaan firmaan työskentely on perhanan motivoivaa. Jos ihmetsägällä pääsis "liigaan", menettäis tän duunin.

Sun mielipiteitä arvostan, oot hyvin ottanut kantaa. On tässä vähän vajaa vuosi aikaa vielä funtsia. Mua jonkinverran siviilissä tuntevat ihmiset on pyytäneet lähtemään mukaan ja tämä on osaltaan ajanut asiaa eteenpäin.